|Συνέντευξη| TeraHard Studios: Η ελληνική εταιρεία gaming και το νέο τους παιχνίδι


claws of furry

Η Terahard Studios είναι μια εταιρεία παιχνιδιών που ιδρύθηκε το 2012 και διαθέτει δύο στούντιο με έδρα το Λονδίνο και την Αθήνα. H εταιρεία αποτελείται από μηχανικούς λογισμικού και τεχνικούς καλλιτέχνες που προσπαθούν να δημιουργήσουν παιχνίδια που ξεχωρίζουν από τις μάζες. Δουλεύουν σε τίτλους που έχουν δημοσιευτεί αυτοτελώς, αλλά επίσης συνεργάζονται και με άλλα ιδρύματα. Έχουν μεγάλη εμπειρία στην εφαρμογή της εικονικής τεχνολογίας αλλά και της επαυξημένης πραγματικότητας, ενώ σε λίγες μέρες κυκλοφορεί και το νέο τους παιχνίδι Claws of Furry. Ο game designer Nicola Zamboni και ο Director/Software Engineer Aris Tsevrenis της TeraHard Studios μας παραχώρησαν αυτή τη συνέντευξη και μας μίλησαν για τη διαδικασία ανάπτυξης ενός παιχνιδιού, για τα αγαπημένα τους παιχνίδια αλλά και για το επερχόμενο Claws of Furry.

Κάθε παιχνίδι αποτελεί παιδί του εκάστοτε developer αλλά όλοι έχουν κάποια αγαπημένα. Ποιο θεωρείτε το καλύτερο σας παιχνίδι και ποιο το πιο υποτιμημένο που όμως έχει ξεχωριστή σημασία για εσάς;

Aris: Δεν έχω κάποιο παιχνίδι που θεωρώ υποτιμημένο, ο χώρος είναι πολύ δύσκολος αλλά είναι κομμάτι της ομορφιάς του, αν έπρεπε να διαλέξω θα έλεγα το Goldfather αν και έχει 10.000 installs δεν θεωρώ ότι έχει χτυπήσει τα νούμερα που του αρμόζουν, για να αλλάξει κάτι τέτοιο θέλει παραπάνω δουλειά. Το αγαπημένο παιχνίδι που ακόμα δεν έχει βγει είναι το Era, ένα παιχνίδι που πιστεύω θα έχει αρκετή επιτυχία, έχει πέρα πολλά καινοτόμα features και γι’ αυτό έχει καθυστερήσει αρκετά, όμως το ξαναξεκινήσαμε πρόσφατα και πάμε για early access σύντομα.


Πώς είναι να φτιάχνεις κάτι από το μηδέν; Τι προσπάθεια και τι κόπους απαιτεί;

Nicola: Θεωρώ δεν είναι πολύ διαφορετικό από έναν καλλιτέχνη που φτιάχνει ένα έργο τέχνης από το μηδέν, ή από μια ομάδα που γυρίζει ταινίες, ή ακόμα και από έναν ξυλουργό που έχει ένα πλάνο για να φτιάξει κάτι απλό και καθημερινό όπως μια καρέκλα. Η τέχνη του να φτιάχνεις κάτι από το μηδέν υπάρχει παντού τριγύρω μας, ακόμα και στα πιο απλά πράγματα.


Στο δικό μας industry, πολλοί άνθρωποι με διαφορετικές τεχνοτροπίες έρχονται μαζί, και ο καθένας φτιάχνει ένα κομμάτι από ένα puzzle. Ο 2D Artist κάνει concept art, ο 3D Artist φτιάχνει μοντέλα βασισμένα στα συγκεκριμένα concept art, ο προγραμματιστής δίνει ζωή σε όλα, και ούτω καθεξής. Οι τεχνοτροπίες που έρχονται μαζί πραγματικά είναι πάρα πολλές, και ο καθένας πραγματικά δημιουργεί κάτι από το μηδέν. Με λίγα λόγια, είναι ομαδικό το άθλημα, και αν υπάρξουν δυσκολίες αυτές είναι καθαρά επικοινωνιακές.



Τα παιχνίδια σας έχουν κρυφά νοήματα; Υπάρχουν μυστικά στον κόσμο που έχετε φτιάξει που ακόμα δεν έχουν αποκαλυφθεί;

Nicola: Χαχα, όχι ακόμα δεν έχουμε φτάσει σε αυτό το σημείο. Σίγουρα θα γίνει όμως. References έχουμε όμως όπως για παράδειγμα η Mama Croc στο Claws of Furry φτιάχνει χελονόσουπα στους υπονόμους.


Claws of Furry - Mama Croc


Η εταιρία σας έχει δυο headquarters, ένα στο Λονδίνο και ένα στην Αθήνα. Πώς είναι η ζωή για εσάς ανάμεσα σε δύο κόσμους; Ποια από τις δύο χώρες προτιμάτε;

Aris: Καταρχήν ξυπνάω στις 8 και τελειώνω στις 6 γιατί και τα δύο γραφεία δουλεύουν 10-6 οπότε πρέπει να είμαι παρών και στα δύο. Θεωρώ ότι σαν εργασιακός χώρος είναι ακριβώς το ίδιο, αφιερώνουμε πολύ χρόνο online ακόμα και όταν είμαστε στον ίδιο χώρο. Νομίζω στο Λονδίνο είμαστε πολύ πιο μέσα στα πράγματα, δηλαδή βλέπουμε αλλαγές στο χώρο από πρώτο χέρι και αυτό βοηθάει πολύ, ενώ στην Αθήνα πρέπει να γίνουν οι ανακοινώσεις ξεχωριστά. Στην Αθήνα απ’ την άλλη πιστεύω ότι το κλίμα βοηθάει αρκετά στην καινοτομία, τα παιδιά έχουν ωραίες και διαφορετικές ιδέες. Πάντως το ότι έχουμε 2 κέντρα είναι τρομερά καλό, οι ιδέες περνάνε διάφορα φίλτρα τα οποία κάνουν τα παιχνίδια και τη διαδικασία καλύτερα.


Ποιο είναι το επόμενο σας πρότζεκτ;


Nicola: Το επόμενο μας πρότζεκτ ονομάζεται Claws of Furry, και αφορά νίντζα γάτες, αλάνια ποντίκια, πλούσιους σκύλους και πολύ ξύλο. Πρωταγωνιστές είναι είναι οι νίντζα γάτες, οι οποίες πρέπει να περάσουν από τις περιοχές των ορκισμένων εχθρών τους, με στόχο να σώσουν τον δάσκαλό τους από την συμμορία που τον απήγαγε. Μιλάω για πολλές γάτες γιατί ενώ το παιχνίδι μπορεί να παιχτεί σόλο, υποστηρίζει και τοπικό Co-op από 2 έως 4 παικτών.

Έχει πολλαπλά modes όπως το Roguelike Mode, το οποίο αν πεθάνεις πρέπει να ξαναξεκινησεις από την αρχή, το Pussycat Mode, το οποίο έχει checkpoints και σώνει την πρόοδο σου, και την Αρένα Mode, όπου πρέπει να επιζήσεις όσο περισσότερο μπορείς ενάντια σε ατελείωτα κύματα εχθρών. Ανάλογα με το πόσο καλά τα πας σε κάθε Mode, έχεις την δυνατότητα να ξεκλειδώσεις νίντζα στολές με ειδικές δυνάμεις που οδηγούν τους παίκτες στο να αποκτήσουν διαφορετικές ικανότητες.


To Claws of Furry θα κυκλοφορήσει στις 4 Σεπτεμβρίου




Τα παιχνίδια σας κυκλοφορούν αποκλειστικά για υπολογιστή. Υπάρχουν σχέδια για μεταφορά σε κονσόλα;

Nicola: Το Claws of Furry θα κυκλοφορήσει σε υπολογιστή, αλλά και σε όλες τις κονσόλες (PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch).




Υπάρχει το παραδοσιακό pc master race αλλά οι κονσόλες και ειδικά το PlayStation 4 με τα exclusives του δείχνει να ανταγωνίζεται ισάξια την παντοδυναμία του υπολογιστή. Πιστεύεται ότι ίσως ήρθε η ώρα για αποκαθήλωση ή αυτό δε θα αλλάξει ποτέ;


Nicola: Δεν γνωρίζω το μέλλον, αλλά ελπίζω αυτό να μην αλλάξει ποτέ. Ένας από τους λόγους που το game industry είναι το πιο υγιές entertainment industry, με κέρδη σχεδόν τριπλάσια από τις ταινίες, την μουσική και τα βιβλία μαζί, είναι ο υγιής ανταγωνισμός. Σε όλες τις πλατφόρμες υπάρχουν καταπληκτικά παιχνίδια, απλά κάποιες πλατφόρμες ειδικεύονται σε άλλα είδη παιχνιδιών καλύτερα από άλλες. Στο PC τα RPG και Strategy, στις κονσόλες Action και Sports και ούτω καθεξής. Και φυσικά ακόμα και αυτό δεν είναι σίγουρο, για παράδειγμα υπάρχουν πολλά παιχνίδια που είναι εξαιρετικά Action στο PC και RPG στις κονσόλες. Τέτοια πράγματα δεν πρέπει να μπαίνουν σε καλούπια, και στο τέλος της ημέρας όλα βασίζονται στο προσωπικό γούστο του καθενός.


Εσείς προσωπικά τι είδους games παίζετε; Υπάρχει κάποιο παιχνίδι που κέντρισε την προσοχή σας στην E3 που έγινε πριν λίγο καιρό και αν ναι γιατί;


Aris: Παίζω πολλά και διάφορα! Το octopath που το έχω ήδη αγοράσει και παίζω έχει ξεχωριστή θέση στην καρδιά μου, είμαι μεγάλος φαν τον RPG και αυτό είναι σαν να έχει βγει από SNES αλλά έχει αρκετές καινοτομίες και σωστά τοποθετημένα τα γραφικά του που ξέρεις ότι είναι νέο. Η αλήθεια είναι ότι είχαμε έναν πολύ παρόμοιο τίτλο παλαιότερα ο οποίος ίσως μία μέρα βγει, οπότε δεν θα σας πω πολλά γι’ αυτό αυτή τη φορά.

Ευχαριστούμε πολύ την TeraHard Studios και ειδικά τον Άρη και το Nicola για τη συνέντευξη.

Δες το τρέιλερ του επερχόμενου παιχνιδιού της TeraHard Studios που θα κυκλοφορήσει στις 4 Σεπτεμβρίου και θα είναι διαθέσιμο για υπολογιστή αλλά και για όλες τις κονσόλες. Για περισσότερες πληροφορίες επισκέψου την επίσημη ιστοσελίδα του Claws of Furry.


Βρες την Terahard Studios:
Στο Facebook
Στο Youtube 
Στο Instagram 
αλλά και στην επίσημη ιστοσελίδα τους www.terahard.org για να μένεις ενημερωμένος για όλες τις ανακοινώσεις και όλες τις νέες κυκλοφορίες.